Monday, July 5, 2010

Isnin meninggalkan Kasihku

Jam menunjukkan pukul 1.30 pagi, namun mataku masih tidak menunjukkan tanda2 keletihan .Aku berfikir , adakah aku bersalah dalam hal yang agak "besar" ini?? Adakah aku telah meredakannya??? Di mulutku berkata "ya" tetapi adakah di hatiku berkata sama seperti hatiku?? Cuma Dia sahaja yang dapat mengetahuinya.

 
 

Kemudian, , aku menekan ikon Safari yang terdapat pada desktopku dengan harapan yang menggunung untuk melayari Internet. Semoga kepahitan yang kurasai ini dapat ku lupakan seketika. Bertapa sedihnya daku apabila "disapa" oleh Window Connection Network berkata padaku " Windows could not connect to your preffered connection"… Bertapa hancurnya, remuknya hatiku seperti kaca jatuh ke bumi…. Namun, aku tidak berputus asa… Aku cuba untuk menyambungnya walaupun beribu kali aku mencuba…. Yeah!!! Aku berjaya selepas 10 kali cubaan!!… Aku terus men"refreshkan" laman web yang aku cuba membuka tadi iaitu Yahoo! Mail & Facebook… Inilah 2 laman web utama acap kali memasuki internet………

 
 

Apabila aku membuka facebook atau fb; nama singkatannya, aku melihat berpuluh-puluh mesej yang terdapat pada notifikasi .,,, Aku cuba membuka satu per satu untuk melihat komen2 tersebut……Namun , aku tertarik kepada 1 post yang menyebabkan aku rasa terkilan dan rasa bersalah kini menghantui daku…..Post yang berbunyi " Kamu yang menyebabkan aku jadi macam ni!!!!"…..aku melihat terdapat 20 komen yang kebanyakannya berbentuk serupa iaitu , "siapa KAMU??"……..

 
 

Fikiranku terhenti sejenak apabila mengenangkan tragedi yang menimpa kepada kami tempoh hari…. Tragedi yang tiada siapa yang tahu melainkan kami berdua……kami telah berjanji untuk menyimpan rahsia tersebut daripada pengetahuan orang termasuk ibu dan bapa kami dan tidak akan bercerita kepada orang lain sampai bila2 pun….

 
 

Tiba-tiba, ada seorang rakan rapatku menekan chat denganku dan bertanyakan soalan yang sensitif kepadaku, " Ni mesti ko yang buatkan??" …."Haaaa!!!!" "mcm mn dia tahu ni??" soalan ini lah yang bermain di fikiranku dan aku bertanya kepadanya …. "ape bnd??" aku cuba membuat tidak tahu mengenai soalan tersebut…

 
 

==Sambung==

No comments: