Wednesday, June 16, 2010

My trip around Malaysia 2

Allahu akbar*2....aku terdgr azan sayup berkumandang menandakan waktu solat zohor dah msk...... so, kami trs mencari masjid utk menunaikan solat.....at last, km dapat jgk masjid yg agak tersorok skt..... msjd Talipa... mcm tu la... x ingat sgt.....nasib baik khatib dia bc dlm loghat biasa bkn dlm loghat kltn....kalu x , mampus aku nak fhm........

lps solat zohor, ingatkan nak mkn tp, ada la pak cik ni yg ikut sekali kata ada 1 tmpt yg sdp mknnya....so x ksh la... ingatkan dekat rupanya........kn tunggu la skt.....klr masjid tu, lps tu drive klr jajahan jeli, msk jajahan gua musang kut....tu pun x smpai tmpt tu lg....1 jajahan demi 1 jajahan lps....dah nak msk terengganu nih!!! dah pkl 4.00 ptg , msh x mkn tgh hr lg!!!!.... apa la pak cik ni, nak bw p mn ni???? last2 msk jgk Terengganu......bye2 Kelantan.... tp 1 yg best pasai klntn ialah kt rs mcm ddk kat negeri arab... semua tls jawi... banner, nama jln, almost everything dlm jawi..... yg tu yg best tuh!!!!....

Well, dah msk Terengganu...Kat Kerteh kut......jln sunyi...mcm x da org... br aku ingat ni kan ct sekolah + Muktamar Pas kat KB....may be x da org kut....kdai mkn pun kurang... dah lapaq gl ni..........nak mkn ja kat mn2 yg ada...

Lps 25 km msk Terengganu, br km jumpa kdai mkn kat Pantai Penarik....Kononnya kdai yg pling sdp la....

so aku pun ddk la kat kerusi....tiba2 dtg seorg kak tu tanya order... memandangkan dalam pkl 4.20++ , nsi dah hbs, so aku & lain order la nasi goreng biasa & teh ais..... lps 5 mnt menunggu, dtg kak tu dgn nasi goreng yg "nampak-menyelerakan" itu...
dgn lafaz بسم الله الرحمن الرحيم .......اللهم بارك لنا فيما رزقتنا وقنا عذاب النار......aku pun mkn nasi tersebut dng rs klaparan yg amt!!!!.... tp nak tau rsnya????mcm mn kt???mmg x s---p....tp nak bt mcm mn??? aku mkn je la....

No comments: